در سال 97 به پلاستیکها “نه ” بگوییم
روند قابل توجه و آشکار برای رسیدن به این هدف، کاهش مصرف پلاستیکها به ویژه ظروف پلاستیکی میباشد. این روزها از موارد مصرف پلاستیک، استفاده بیشمار آنها و پیامدهای زیانبار آن در خبرها زیاد میشنویم.
تلاش های زیادی در مقاطع مختلف برای کاهش مصرف پلاستیکها در بسته بندی مواد غذایی منجمد و سایر بسته بندیها انجام شده است. در واقع به عنوان بخشی از برنامه های کاهش پسماند ، کشور ایران درصدد است تا استفاده از زبالههای پلاستیکی را تا حد ممکن کاهش دهد.
تجارت سبز و روند بسته بندی و تغذیه
در اینجا به برخی از روند های اخیر تجارت سبز، بسته بندی و تغذیه اشاره میشود.
تجارت سبز
بسته بندی های سازگار با محیط زیست
تجارتهای بیشتری که مرتبط با بسته بندیهای سازگار با محیط زیست هستند مانند تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی ، رو به گسترش است. این گونه ظروف که چند بار مصرف نیز میتوانند باشند به راحتی در طبیعت دفع میشوند.
طبق گزارشات به عمل آمده فروش جهانی ظروف یکبار مصرف گیاهی 45- 20 درصد در سال رشد خواهد کرد. در حالی که این میزان معمولا در صنایع توسعه یافته 45- 20 درصد و یا بیشتر است، خرید ظروف گیاهی به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ فوق خواهد بود. برای جزئیات گزارش فوق می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://questale.com/report/global-biodegradable-tableware-sales-market-report-2018/300991
بازیافت پلاستیک
طبق آخرین آمار در سال 2016، میزان تولید پلاستیک 335 میلیون تن برآورد شده است و این در حالی است که تنها 10 درصد از پلاستیکهای تولیدی بازیافت می شوند. از این رو ، بازیافت پلاستیکها به یک تجارت جهانی تبدیل شده است.
این در حالی است که در کشور ما صنعت پلاستیک دومین صنعت کشور به حساب می آید که بازیافت آن نیازمند سرمایه نسبی کمتری است. در این راستا، نوآوری ها و پیشرفت های بیشماری که در زمینه بازیافت پلاستیک بوجود آمده است باعث کاهش میزان دفن زباله و اقیانوس ها شده است.
خود پایداری
کسب و کارهای بیشتری در زمینه به راه اندازی دفاتری که انرژی کمتری مصرف کرده و یا انرژی مورد نیاز خود را از منابع طبیعی تامین می کنند به وجود آمده است.
روند بسته بندی
کاهش ضایعات مواد غذایی و محصولات
بسته بندی مناسب یکی از روش های مهم در کاهش زبالههای تولیدی مواد غذایی به حساب می آید. مصرف کنندگان هر روز بیشتر از قبل نسبت به نقش خود در تولید زباله آگاه تر میشوند. از این رو ، انتظار میرود که برندها نسبت به بسته بندی محصولات خود که سازگار با محیط زیست باشد دقت بیشتری به عمل بیاورند.
افزایش تجربه تجارت الکترونیک
مصرف کنندگان از برندهای محبوب خود انتظار بیشتری دارند. آنها بسته بندی مشخص ، تمیز ، ساده را ترجیح میدهند. از این رو تولید کنندگان ، همواره در پی یافتن نکات و ترفندهایی برای جذاب کردن بسته بندیهای خود برای مشتریانشان می باشند.
روند تغذیه
روش کلیک و دریافت کردن
این روش در سال 97 برای مشتریان و مصرف کنندگان استفاده خواهند شد و آن ها بیشتر خود را با تکنولوژی جای موجود در بازار وفق خواهند داد. شرکتهایی نظیر snapp food ممکن است اپلیکیشنهای خود را برای سرویس دهی بهتر به طور مراتب تغییر و آپدیت کنند.
کارمندان
تکنولوژی هرگز نمیتواند جایگزین بهترین فروشندهها شود. در کنار به روز شدن اپلیکیشن ها، سرمایه گذاری در رفاه ، شادی و آموزش تیم های فروش همچنان در اولویت اول باقی خواهد ماند.
الوعده وفا
خوش قولی در محقق کردن وعدهها همیشه عامل مهمی است که باعث می شود در راس همه رقبا در عصر رسانههای اجتماعی قرار گرفت. همان طور که در سایر جنبههای کسب و کار، شرکت ها میبایستی خود را به روز رسانند، در وعدههای خود به مشتریان نیز باید بسیار دقیق و سر وقت عمل کنند.
- ۹۷/۰۴/۰۸