ظروف یکبار مصرف گیاهی- به زیست

ظروف یکبار مصرف گیاهی ساخته شده از نشاسته ذرت می باشد

ظروف یکبار مصرف گیاهی- به زیست

ظروف یکبار مصرف گیاهی ساخته شده از نشاسته ذرت می باشد

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ظروف یکبار مصرف گیاهی

آیا کسب و کار شما سازگار با محیط زیست است؟

حرکت عمومی‌ به سمت یک جامعه پایدار فقط صرفا یک روند نیست. هرچه میزان آگاهی‌ مردم در مورد پیامد‌های منفی‌ فعالیت‌های انسانی‌ بر محیط زیست افزایش می‌‌یابد، شرکت‌ها نیز به تبع نقش پررنگ‌تری در ارائه و استفاده از محصولات دوستدار محیط زیست ایفا می کنند.

آیا کسب و کار شما سبز است؟

تولید محصولات سبز و دوستدار محیط زیست اولین قدم مثبت برای شرکت‌ها است. لیکن تمرکز روزانه بر فعالیت‌های زیست محیطی‌ و در عین حال به حداقل رساندن ضایعاتی که بر محیط زیست تاثیر مخرب دارند، این اطمینان را به مشتریان می دهد که شما نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز به سود محیط زیست گام بر می دارید.تغییر به سمت شیوه سبز و سالم زندگی‌، امروزه به وضوح در میان جوامع دیده می شود. در انگلستان بین سال‌های 2007 تا 2009، مصرف کنندگان محصولات پایدار % 54 افزایش یافت. با مسائلی‌ مانند گرم شدن کره زمین، قیمت بالای نفت و دفن زباله‌های مضر در زمین، شرکت‌ها موظف هستند بدانند که آیا فعالیت‌های آن‌ها به محیط زیست صدمه می‌زند یا خیر.

مصرف کنندگان به دلایل زیادی چون حمایت از نسل‌های آینده، شیک بودن و یا کاهش هزینه‌های جانبی (در بعضی‌ موارد) تمایل به زندگی به شیوه ای سالم، پایدار و سبز دارند. اصولا شرکت‌ها باید اولویت را بر نیاز مصرف کننده قرار دهند. برخی‌ روش‌های آسان و رایج برای کسب و کارهای کوچک بدین منظور، کاهش ضایعات (به خصوص آب و کاغذ)، کاهش مصرف انرژی و جایگزینی آن با انرژی های پاک، استفاده از محصولات بازیافتی مانند تونر کارتریج پرینتر، مواد پاک کننده و وسایل روشنایی‌ می‌باشد.

صنعت انرژی نیز به سرعت در حال تغییر است چرا که مدتی است که مردم تصمیم به استفاده از انرژی‌های تجدیز پذیر گرفتند. استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی باعث کاهش ضایعات کربنی شده و در عین حال باعث صرفه جویی‌ در هزینه‌ انرژی‌های دیگری مانند بنزین می شود. کاهش مصرف منابع انرژی‌های تجدید ناپذیر یک حرکت مثبت زیست محیطی‌ از دیدگاه مصرف کنندگان تلقی‌ می شود و تلاشی است که شرکت‌ها می توانند در این راستا انجام دهند.

آیا سبز شدن آسان است؟

شرکت‌های بزرگ چنانچه بخواهند مصرف کنندگان بیشتری داشته باشند و دوستدار محیط زیست باشند، وظیفه دشوار تری نسبت به شرکت های کوچک به عهده دارند. آنها باید تمام تلاش خود را در راستای کاهش ضایعات و مصرف انرژی کمتر انجام دهند. این وظیفه در ابتدا ممکن است بسیار سخت جلوه کند ولیکن سازمان‌های بزرگی‌ چون یونیلور توانسته است که ضایعات زباله خود را به صفر برساند. این تلاش نیازمند خلاقیت و سازمان دهی‌ مجدد باورنکردی است. اما همین تلاش بسیار سخت باعث می شود که مشتریان شرکت‌های دوستدار محیط زیست را انتخاب کنند. خرید ظروف گیاهی که از محصولات زیست تخریب پذیر به شمار می‌‌آید به هر شرکتی کمک می‌کند تا مانند یونیلور گام‌های سبز بردارد و اعتبار خود را افزایش ببخشد. مزایای زیادی برای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی وجود دارد که یکی‌ از آنها جایگزینی این محصولات با محصولات پلاستیکی است که باعث کاهش ضایعات وارده به چرخه زیست محیطی‌ شده و به کاهش انتشار گاز‌های گلخنه‌ای کمک می کند.

آیا سبز شدن به صرفه است؟

چهار دلیل عمده برای این عمل

1? تعهد اخلاقی‌: با افزایش آگاهی‌ عمومی‌ زیست محیطی‌ همرنگ جامعه شدن نوعی تعهد اخلاقی‌ در این زمینه محسوب می شود. هرچند که این امر دلیل اصلی‌ برای سازگار شدن با محیط زیست نخواهد بود اما قطعا اصلی‌‌ترین انگیزه برای یک زندگی‌ پایدار است. چرا که اگر ما دیگر زمینی‌ برای زندگی‌ نداشته باشیم، قاعدتا کسب و کاری هم وجود نخواهد داشت تا از آن طریق امرار معاش کنیم. درست است که یکی‌ از اهداف سبز بودن احساس خوب است لیکن قطعا مزایای قابل توجهی‌ نیز در انجام این اقدام وجود خواهد داشت که در ادامه به آن اشاره می شود.

2? اعتبار بخشیدن به نام تجاری خود: کسب و کارهایی‌ که شیوه‌های سبز را در بر می گیرند، در اذهان مشتریان، کارمندان و سایر جوامع، ذهنیت مثبتی از خود به جای میگذارند. یک تصویر مثبت عمومی‌ در این روند رو به رشد افزایش آگاهی‌ زیست محیطی‌ است که اگر نتواند منتهی‌ به سبز شدن شود، اثر بسیار بزرگتری خواهد داشت و باعث افزایش اعتبار و نام تجاری آن شرکت خواهد شد.. مهمتر از همه زمانی‌ که تبلیغات و قیمت گذاری محصولات بر اساس رقبا و بازار جوابگو نیست، در زمان بحران این گزینه کسب و کار بسیار کمک خواهد کرد.

3? مشتریان و افزایش فروش: مردم به محیط زیست و کسب و کارهایی‌ که اهداف زیست محیطی‌ دارند اهمیت می دهند. سبز شدن باعث جلب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می شود که افزایش وفاداری مشتریان را به همراه خواهد داشت.

4? کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش حاشیه سود: محور‌های اصلی‌ کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش ضایعاتی چون آب، کاغذ و انرژی می باشد. روش‌های بیشماری در این راستا وجود دارد که میتوان به نصب شیارهای لمسی حسگر، استفاده از رسانه‌های الکترونیکی برای برقراری ارتباط با کارکنان و مشتریان و استفاده از لامپ‌های کم مصرف اشاره نمود. کسب و کارهای کوچک می توانند با اقدامات ساده‌ای چون خاموش کردن لامپ‌های اضافی و رایانه‌ها هنگامی که از آنها استفاده‌ای نمی‌شود از پرداخت هزینه‌های گزاف انرژی بهره مند شوند که این اقدامات خود به افزایش حاشیه سود کمک خواهد کرد.

 

  • فاطمه عابد
  • ۰
  • ۰

ظروف یکبار مصرف گیاهی

خاک با ظروف یکبار مصرف گیاهی چه می‌کند؟

 

همگی‌ ما در مورد محصولات سازگار با محیط زیست اطلاعاتی‌ داریم.چرا ما باید از محصولات دوستدار محیط زیست استفاده کنیم؟ هنگامی که این محصولات در طبیعت و در خاک رها می شوند چه می شود؟
هر گونه ظروف زیست تخریب پذیری که بتواند در طبیعت تجزیه شود باعث کاهش میزان زباله، انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد شغل می شود. اما در پایان یک چیز اهمیت از بیشتری برخوردار دارد و آن خاک است. عنصری که به آینده ما نیز مربوط است. خاک سالم ارگانیسم‌های بیشماری دارد. ما نمیتوانیم مواد غذایی را بدون خاک حاصلخیز تولید کنیم.این را باید بدانیم که در طول مرحله تبدیل پسماند به کمپوست، ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تجزیه نشده و می توانند اثرات فاجعه باری را بر جای بگذارند. این نوشته راهنمای آسان برای مقابله با آلودگی‌ پلاستیکی است تا از این طریق دیگر بهانه‌ای برای خرید و استفاده از پلاستیک نداشته باشیم.

بدون شک تحقیقات بیشماری در مورد اثرات آلودگی‌ پلاستیک‌ها در خاک وجود دارد و ما نیز به نوبه خود، در حد کافی‌ متوجه اثرات مضر پلاستیکی به ویژه ذرات کوچک آن در اقیانوس‌ها شده ایم. لیکن حقیقت اصلی این است که یافتن راه حل موثر برای پاکسازی پلاستیک‌ها از محیط زیست کار دشواری است. بنابراین ما هم اکنون باید برای جلوگیری از آلودگی‌ پلاستیکی اقدام کنیم تا خاک نیز همانند آب توسط قطعات کوچک پلاستیکی مورد تهاجم قرار نگیرد و برای بقای ما بی‌ فایده نباشد.

راهکارهای مقابله با آلودگی پلاستیکی

متعهد بودن به وظیفه زیست محیطی
به وظیفه زیست محیطی‌ خود متعهد باشید. مکان‌های تحویل پسماند خشک مناطق خود را بشناسید و به هنگام تحویل پسماند خود به آنها اطلاع دهید که زباله‌های شما عاری از پلاستیک است. در حالی‌ که امروزه تمرکز بر استفاده کمتر از محصولات پلاستیکی است، دانشمندان به دنبال روش‌های جدیدی برای تجزیه زباله‌های پلاستیکی می باشند. بنا براین برای شرکت در برنامه کاهش پلاستیک در سطح جهانی‌ ابتدا پلاستیک را از زباله‌های تجزیه پذیر خود جدا سازید.

توجه داشته باشید که اکثر لیوان‌های قهوه و چای خوری، ظروف بیرون بر غذا، جعبه های شیر و ظروف کاغذی دارای یک لایه پلاستیکی هستند و در طبیعت تجزیه پذیر نیستند. مگر اینکه گواهی زیست تخریب پذیر داشته باشند. از خرید محصولاتی که فکر می‌کنید بسته بندی زیادی دارند جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که کار‌های بزرگ اغلب با قدم‌های کوچک آغاز می شوند. پس سعی کنید فردی باشید که پسماندهای مضر را به محیط زیست خود وارد نمی کند و از قطعنامه منع ورود زباله پلاستیکی به اقیانوس‌ها که توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد به امضا رسیده است ، حمایت می کند. متعهد باشید و به پلاستیک‌ها نه بگویید و به ما کمک کنید تا خاک مان را از آلودگی‌‌ پلاستیکی محافظت کنیم.

استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی
ظروف یکبار مصرف گیاهی خرید کنید که دارای پروانه بهداشتی ساخت بوده، زیست تخریب پذیر و دوست دار محیط زیست می باشند. محصولات زیست تخریب پذیر واقعی‌ از مواد پایه نفتی‌ ساخته نمی شوند بلکه از منابع تجزیه پذیر تشکیل شده و در شرایط صحیح (دما، رطوبت و حضور میکروب)، پس از شش ماه در طبیعت تجزیه خواهند شد و به خاک ضرری نمی رسانند. خرید ظروف گیاهی یک راه حل آسان، پایدار و سالم است چرا که این ظروف عاری از مواد سمی بوده و حتی هنگام تماس با غذای داغ از تاثیرات مخرب مواد پلاستیکی و شیمیایی بر بدن انسان به دور است.

کسب اطلاعات بیشتر
بیشتر مطالعه کنید و مطلب راجع به بازیافت پسماند به ویژه پلاستیک‌ها از طریق گزارش ها، سخنرانی‌‌ها و موارد دیگر که به راحتی از طریق اینترنت در دسترس عموم قرار دارد جمع آوری کنید. به دوستان، خانواده و همکاران خود آموزش دهید و همگان را در جریان خطرات پلاستیک در خاک قرار دهید و از این طریق به کاهش استفاده از پلاستیک‌ها به صورت همگانی سرعت ببخشید.


  • فاطمه عابد
  • ۰
  • ۰

ظروف یکبار مصرف گیاهی

چطور است که به محیط زیست فرصتی برای نفس کشیدن بدهیم؟

کافه گردی و کافه نشینی تبدیل به امری متداول و روزمره برای بسیاری از افراد شده است. لیکن با گسترش روز افزون صنعت کافه داری چگونه یک کافی شاپ می تواند مشتری بیشتری را به خود جلب کند وبر سر زبان‌ها بیافتد؟ درحال حاضر، مساله سلامت و سازگار بودن سفارشات با محیط زیست، دیگر از تئوری خارج و به سفارش تبدیل شده و صحبت روز همگان می‌باشد. مشتریان نیز تمایل بیشتری به پشتیبانی‌ از کافه‌ها و رستوران‌هایی‌ که از محصولات دوستدار محیط زیست استفاده می کنند پیدا کرده ا‌ند. کسب و کار‌های سبز نیز متوجه این موضوع شده ا‌ند که حامی‌ محیط زیست بودن برای آنها علاوه بر کسب اعتبار به کاهش هزینه ‌ها کمک زیادی می‌کند. در اینجا به چند نکته ساده برای چگونگی‌ حمایت از محیط زیست اشاره می شود:
افزایش آگاهی‌
آگاهی‌ خود را بالا ببرید: در مورد منابع موجود، مسائل و به ویژه روش‌هایی‌ که در محل کارتان باعث حفاظت از محیط زیست می شود جستجو و تحقیق کنید. به عنوان مثال تولید کنندگان شهر یا استان خود، مراکز دریافت پسماند خشک، طرح‌های جدید کاهش انرژی و غیره را بشناسید. آگاهی‌ کارمندان شرکت خود را بالا ببرید: کارمندان را طبق فلسفه شرکت خود آموزش دهید. به این ترتیب آگاهی‌ آن افراد از محیط زیست بالاتر رفته و چه بسا که بتوانند سفیر شرکت شما در آینده شوند. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید: مشتریان را از رد پای اکولوژیکی شرکت خود آگاه سازید تا آنها نیز به فعالیت‌های زیست محیطی‌ علاقه مند شوند.
محصولات پایدار

  • همانگونه که در مطلب قبلی‌ ذکر شد، از محصولات محلی و ارگانیک استفاده کنید. تا حد ممکن از مواد اولیه‌ای که به صورت ارگانیک تهیه شده ا‌ند مانند سبزی‌های محلی، تخم مرغ محلی و محصولات پروتئینی که تازه تر و ارزان تر هستند استفاده نمایید. با این کار به تولید کنندگان کوچک کمک خواهید کرد. اگر نیازمند خرید محصولات خارجی‌ چون قهوه، شکلات، چای، کیک و غیره هستید، از محصولاتی که علامت تجاری منصفانه دارند استفاده کنید.
  • منابع قهوه فراوری شده و ارگانیک را پیدا کنید و از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی‌ آن‌ها را بررسی‌ کنید.
  • از بسته بندی‌های اضافی جلوگیری کنید. از آنجا که استفاده از پلاستیک‌ها برای کاهش ضایعات پلاستیکی و حفاظت از اقیانوس‌ها منع شده است، می توانیم از سایر محصولات بسته بندی زیست تخریب پذیر مانند ظروف یکبار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت تهیه می شوند، استفاده کنیم. خرید ظروف گیاهی یک راه حل آسان و پایدار است چرا که این ظروف در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، تا 6 ماه در طبیعت تجزیه می شوند.
  • از حمل و نقل‌های اینترنتی، پستی و دریایی‌ بیشتر استفاده کنید تا بدین وسیله هم به کاهش آلودگی‌ هوا و مصرف سوخت کمک کرده و هم رد پای کربن را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

کمتر مصرف کنید. دوباره استفاده کنید، بازیافت کنید

استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست مانند

  • ظروف یکبار مصرف گیاهی که نه تنها 100 % زیست تخریب پذیر هستند بلکه با کیفیت و با دوام نیز می باشند استفاده کنید.
  • از کاغذ‌های بازیافت شده، دستمال کاغذی ‌های بدون مواد سفید کننده و نیز دستمال دستشویی‌ که از کاغذ‌های بازیافتی بدون مواد کلر تولید شده ا‌ند استفاده کنید.
  • آشپزخانه و وسایل میز بار مانند زیر بشقابی همگی‌ می توانند از مواد بازیافتی تهیه شده باشند. فیبر‌های قابل بازیافتی که از بطری‌های نوشیدنی‌ و لاستیک‌های بازیافتی تهیه می شوند می توانند در دکوراسیون و مبلمان مورد استفاده قرار گیرند.
  • برای افرادی که قهوه در لیوان یکبار مصرف گیاهی سفارش می دهند درصد تخفیفی را لحاظ کنید.
  • استفاده از بطری‌های آب پلاستیکی را کاهش دهید.
  • از سیستم تصفیه آب خانگی استفاده کنید.
  • ضایعات غذایی خود را کاهش دهید. می توانید از باقیمانده مواد غذایی با ارائه گزینههای جانبی در منو رستوران خود، ضایعات را کاهش دهید. این امر به کاهش هزینه های رستورانی خود کمک شایانی خواهد کرد و از اسراف جلوگیری می کند.
  • از مواد پاک کننده غیر شیمیایی که با محیط زیست سازگار هستند استفاده کنید.
  • اگر امکان و فضای مناسب دارید، سبزیجات مورد استفاده خود را در باغچه خودتان پرورش دهید.
  • مخازن زباله برای مشتریان تهیه کنید تا آنها زبالههای تر و خشک خود را به طور جداگانه در این مخازن بریزند. از این طریق در پایان روز معاملاتی با مراکز جمع آوری پسماند خشک خواهید داشت.

ذخیره انرژی

  • از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید. تا حد ممکن از لوازمی که در مصرف انرژی صرفه جویی‌ می کنند، استفاده کرده و استفاده از نور طبیعی را در محل کار به حداکثر برسانید.
  • در صورت امکان از لوازم آشپزخانه هوشمند استفاده کنید.
  • از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید.
  • تنظیمات خواب را در مانیتور لپ تاپ و رایانه‌ ها فعال کنید تا هنگامی که در حال استفاده از آن ها نیستید انرژی کمتری مصرف کنند.
  • تمامی‌ دستگاه ها، چاپگر ها، فکس و غیره را هنگامی که در حال استفاده نیستند خاموش کنید.
  • فاطمه عابد
  • ۰
  • ۰

ظروف یکبار مصرف گیاهی

چگونه خیابان‌های خود را حامی‌ محیط زیست کنیم؟

طبق آمار سازمان ملل متحد، حدود 600 تا 700 کسب و کار جدید خیابانی پا به عرصه گذشته ا‌ند که در مجموع 2000 فروشنده در خیابان‌ها را مشغول به کار کرده است. امروزه دیگر در خیابان‌ها شاهد فروش‌ هات داگ و فست فود‌های آغشته به روغن به خریداران غذاهای ارزان قیمت نیستیم. بازار فروش غذاهای خیابانی به طور فزاینده‌ای سخت تر شده است و غذاهای خیابانی با کیفیت بسیار بالاتری در جستجوی خریدارانی هستند که علاوه بر طعم خاص و ویژه غذا، موضوع سلامت و محیط زیست نیز برای آنها از اهمیت به سزایی برخوردار است. امروزه مصرف کنندگان حتی از تاثیر یک فنجان قهوه‌ نوشیدنی خود بر محیط زیست خود آگاهی‌ کافی‌ دارند.

سر آشپز‌های غذاهای خیابانی صرف نظر از وسوسه کردن افراد عادی که ازکنار آشپزخانه‌هایشان گذرا عبور می کنند، می توانند در مورد شیوه‌های پخت و پز غذا، استفاده از مواد اولیه ارگانیک و نحوه حمایت رستوران خود از محیط زیست با مشتریان صحبت کرده و در نتیجه ضمن آموزش همگانی، افراد متمول بیشتری را تحت تاثیر خود قرار دهند. در اینجا به چند نکته ساده برای چگونگی‌ حمایت از محیط زیست پرداخته می شود. به یاد داشته باشید که هر اقدام کوچک یک گام به سوی سازگاری با محیط زیست خواهد بود.

استفاده از منابع ارگانیک
از محصولات محلی و ارگانیک استفاده کنید. تا حد ممکن از مواد اولیه‌ای که به صورت ارگانیک تهیه شده ا‌ند مانند سبزی‌های محلی، تخم مرغ محلی و محصولات پروتئینی که تازه تر و ارزان تر هستند استفاده نمایید. این امر نه تنها به کشاورزان و دامداران محلی کمک بیشتری می‌کند، بلکه به مشتریان گزینه‌های بهتری را ارائه می دهد.

از محصولات با علامت تجارت منصفانه استفاده کنید
تجارت منصفانه و رویکرد بازار محور در یک انجمن سازمان یافته با هدف کمک به تولید کنندگان جهان سوم باعث می شود که تجارت موفق و بهتری برای آنها فراهم شود . زمانیکه برچسب تجارت منصفانه روی کالایی مشاهده می شود، این اطمینان را به خریدار میدهد که تولید کنندگان این محصول زیر سلطه استثمار قرار نگرفته اند. با استفاده از محصولاتی با این نشان، به تولید کنندگان و کارگران کوچک کمک خواهید کرد.

از بسته بندی‌های اضافی جلوگیری کرده و از حمل و نقل های اینترنتی بیشتری استفاده نمایید.

از آنجا که استفاده از پلاستیک‌ها برای کاهش ضایعات پلاستیکی و حفاظت از اقیانوس‌ها منع شده است، می توانیم از سایر محصولات بسته بندی زیست تخریب پذیر مانند ظروف یکبار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت تهیه می شوند، استفاده کنیم. خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی یک راه حل آسان و پایدار است چرا که این ظروف در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، تا 6 ماه در طبیعت تجزیه می شوند. از حمل و نقل‌های اینترنتی، پستی و دریایی‌ بیشتر استفاده کنید تا بدین وسیله هم به کاهش آلودگی‌ هوا و مصرف سوخت کمک کرده و هم رد پای کربن را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

کمتر مصرف کنید. دوباره استفاده کنید، بازیافت کنید
از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده کنید. از ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست که علاوه بر زیست تخریب پذیر بودن به سلامت مصرف کننده آسیبی نمی رسانند، می توانید استفاده کنید. با خرید ظروف گیاهی به زیست می توانید در میزان آبی که حین شستن ظروف مورد استفاده مصرف میشوند، صرفه جویی‌ نمایید و همچنین گزینه سالم تری را به مشتریان خود ارائه دهید.

  • از بطری‌های پلاستیکی آب استفاده نکنید. در عوض از ظروف استیل برای نگه داری آب استفاده کنید. اگر می‌خواهید در مصرف آب صرفه جویی‌ کنید و زحمت شستشو را به خود ندهید، خرید ظروف گیاهی را جایگزین ظروف پلاستیکی کنید.
  • ضایعات غذایی‌ خود را کاهش دهید. می توانید از باقیمانده مواد غذایی‌ با ارائه گزینه‌های جانبی در منو رستوران خود، ضایعات را کاهش دهید. این امر به کاهش هزینه‌های رستورانی خود کمک شایانی خواهد کرد.
  • مخازن زباله برای مشتریان در غرفه خود بگذارید تا آن ها زباله‌های تر و خشک خود را به طور جداگانه در آن بریزند. از این طریق در پایان روز معاملاتی با مرکز دفن زباله و مراکز جمع آوری پسماند خشک خواهید داشت.

ذخیره انرژی
از پنل‌های خورشیدی استفاده کنید. تا حد ممکن از لوازمی که در مصرف انرژی صرفه جویی‌ می کنند، استفاده کرده و استفاده از نور طبیعی را در محل کار به حداکثر برسانید.

  • فاطمه عابد
  • ۰
  • ۰

ظروف یکبار مصرف گیاهی

آیا اخیرا اصطلاح «سازگار با محیط زیست» بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد؟

وضعیت:

آیا مردم نسبت به اصطلاح «سازگار با محیط زیست» بی تفاوت شده اند؟ این اصطلاح از دیدگاه کسانی که واقعا از زمین محافظت می کنند در مقایسه با کسانی که گمان می کنند که از زمین و محیط زیست اطراف ما محافظت می کنند به چه مفهوم و معنا میباشد؟

سالهاست که اصطلاح «سازگار با محیط زیست» به عنوان یک اصطلاح بازاریابی برای برچسب گذاری قوانین، کالاها و خدمات مورد استفاده قرار گرفته است که هدف اصلی آن کاهش زباله ها بوده تا تاثیری منفی بر محیط زیست ما نگذارد. لیکن هنگامی که سبزشویی (واژهای که با نام حمایت از محیط زیست به محیط زیست صدمه میزنند) اتفاق می افتد، یک منطقه خاکستری بزرگ ایجاد می شود که همه نوع محصول و خدماتی را در بر می گیرد. لذا طبق آن، ممکن است که مشخص نشود که آیا محصولات و خدمات ما به محیط زیست آسیب می رسانند یا خیر. به نظر می رسد که امروزه این اصطلاح پر سرو صدا بوده و بنابراین احتمالا یک فرد عادی به اندازه کافی برای تغییر شیوه زندگی خود به سبک سبز تر متقاعد نخواهد شد. در نتیجه نیاز به یک جرقه تازه در صنعت وجود دارد تا مردم را برای زندگی سبز تر و پایدار تر به وجد بیاورد.

سبز شویی:

این اصطلاح زمانی به کار می رود که یک سازمان یا شرکتی ظاهرا بیشتر زمان و منابع خود در عوض ایجاد محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست، صرف سبز بودن و توسعه پایدار می کند. این یکی از دلایل اصلی است که اصطلاح »سازگار با محیط زیست» را زیاد شنیده ایم در حالی که نمی توانیم بین محصولات مختلف در بازار تفاوت خاصی قائل شویم. متاسفانه این تلاش برای فروش محصولات سبز، بازار را اشباع کرده و مصرف کنندگان نسبت به این واژه حساسیت خاصی نشان نمی دهند. امروزه محصولات سبز شامل برخی بطریهای آب، لباس، ماشین، محصولات کاغذی و تشک می باشند. بدون یک صنعت شفات و آموزنده، مصرف کنندگان عادی تمایلی به زندگی سبز نخواهند داشت.

راه حل:

چندین راه حل ممکن برای انگیزه دار کردن مردم وجود دارد تا آنها را نسبت به حفظ محیط زیست علاقه مند سازد. اولین راه، آموزش مصرف کنندگان درباره محیط زیست و محصولاتی که استفاده می کنند میباشد. در این راستا نیاز به یک چارچوب ساده آموزشی که به مردم یاد بدهد که کدام محصول را باید تهیه کنند و چه اقدام لازمی را انجام بدهند، وجود دارد. این اقدام حداقل به مردم می آموزد که چگونه به شیوهای پایدار تر زندگی کنند.

تمامی موارد فوق تنها زمانی رخ میدهد که یک گفتگوی صادقانه بین خریدار و فروشنده درباره محصولات و خدمات وجود داشته باشد. در حالی که سازمان استاندارد جهانی قوانین و مقرراتی برای شرکتهای سازگار با محیط زیست ( مانند اخذ گواهی نامههای ایزو 14020 و 14024) وضع کرده است، سبز شویی کماکان چالشی پیچیده تلقی می شود. هر چقدر که شفافیت راجع به این موضوعات بیشتر باشد، سبز شویی برای شرکتهایی که از استانداردها استفاده نکرده و تاثیر مثبتی بر محیط زیست ندارند، سخت تر خواهد شد. این امر خود باعث استفاده کمتر از واژه »سازگار با محیط زیست» شده و در نهایت توجه مصرف کنندگان را به این اصطلاح بیشتر خواهد کرد.

راه حل دوم، استفاده از استراتژیهای خلاق بازاریابی و محصولات است. به طور میانگین، نسل جدید بیشتر به دنبال چیزی فراتر از محصول یا خدمات پایهای می باشند. این افراد محصولی را که با آن ارتباط بیشتری برقرار کرده و به همان اندازه ساده و راحت باشد را انتخاب می کنند. اگر این نسل تاثیر بیشتری بر جهان بگذارند، بهتر است که بازار هدف شرکتهایی که اهداف زیست محیطی دارند، قرار بگیرند.

برند ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست، نمونهای بارز از این راه حل را نشان می دهد. شرکت به زیست در تلاش است که اهداف خود را با محیط زیست سازگار کرده و محصولاتی با کیفیت تولید کند که ضایعات کمتری وارد چرخه زیست محیطی کرده و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. نام تجاری برند به زیست توجه نسل جدید و همچنین سایر گروههای سنی را جلب کرده است. از همه مهمتر مزایای زیادی برای خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست وجود دارد که یکی از آنها جایگزینی این محصولات با محصولات پلاستیکی است.

  • فاطمه عابد
  • ۰
  • ۰
ظروف یکبار مصرف گیاهی

نکات رسیدن به اهداف توسعه پایدار در صنعت غذا

  • اندازه های مختلفی را در منو خود داشته باشید، از جمله غذای کودک، غذای ویژه، غذای مخصوص جلسات کاری و غیره. مسلما مشتریان شما از اینکه گزینه ای برای انتخاب مقادیر مختلف غذا دارند که باعث کاهش هدر رفت غذا در بشقاب هایشان می شود و در عین حال بهای اضافی بابت انتخاب وعده غذایی نمی پردازند از شما قدردانی خواهند کرد.
  • آن قسمتهایی از منو را که بیشتر با محیط زیست سازگار است (چه از لحاظ منبع تامین مواد اولیه و چه اشاره به استفاده از نوعی محصولات فصلی) را برجسته سازید.
  • اگر متوجه شدید که بعضی از مواد اولیه برای تولید غذا، به دلیل اینکه نمی توانید تا پایان مدت اعتبارشان از آن استفاده کنید دور ریز می شوند، عاقلانه تر است که ، در بسته بندی های کوچکتر خرید کنید.
  • مرکز کمپوست محلی خود را شناسایی کرده و باقیمانده غذای خود را به آنها تحویل دهید. این را بدانید که مواد غذایی باقیمانده در ظرف شما که به دلیل سفارش بیش از نیازتان در بشقاب شما باقی می ماند، به همراه زبالههای تر به مراکز دفن زباله ها رفته و توسط گاز متان (که یکی از مضرترین گازهای آسیب زننده به محیط زیست است) تجزیه می شود.
  • غذای باقیمانده خود را به موسسات خیریه اهدا کنید.

برای حفظ توسعه پایدار باید تمامی جوانب موجود را در نظر گرفت و همگان از مقامات و سازمانها تا مصرف کنندگان در اجرای آن سهیم باشند. هر فردی که کسب و کار برایش مهم است و میخواهد به سود دهی کلانی دست یابد، این را در نظر دارد که زمانی که دولت بودجه برای حفظ انرژی و راهکارهای استفاده از منابع تجدید پذیر تخصیص می دهد، می تواند از فرصتهای بیشماری در راستای گسترش کسب و کار خود استفاده نماید. علاوه بر این، مشتریان نه تنها غذای سالم بیشتری تناول می کنند (چه به صورت بیرون بر و چه صرف غذا در رستوران ها)، نسبت به منبع تامین غذا آگاهی کسب کرده و از هر گونه اقدام سبز شما در کسب و کارتان مطلع می باشند که این امر به نوبه خود به اعتبار شرکت شما بیشترخواهد کرد.

چند توصیه عملی:

  • هنگامی که تصمیم داشتید که اقدامات سبز کسب و کار برای کسب و کار خود را آغاز کنید، ابتدا از یک منطقه آغاز کرده و سپس به آرامی جنبه های بیشتری از کسب و کار خود را درگیر نمایید. به این ترتیب تغییرات، بیش از حد به نظر نخواهند رسید و شما به کارمندان خود فرصتی برای تطبیق یافتن تدریجی با این اقدامات خواهید داد.
  • برای کسب و کارهای کوچک، این اقدام ساده برای کاهش مصرف انرژی و آب مانند خاموش کردن دستگاهها پس از مصرف، استفاده نکردن از چندین دستگاه خنک کننده هوا در فصول گرم سال به طور همزمان و استفاده از سنسورهای گرمایشی و روشنایی که سیستمهای مورد استفاده را به طور خود کار خاموش کنند، به طور جدی به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند. اگر شما فقط 20% از کل مصرف انرژی خود را کاهش دهید، به راحتی 5% سود به شما اضافه می شود.
  • به طور دائم در جستجوی راهکارهایی برای سازگاری بیشتر با محیط زیست باشید. در این راستا نیازی نیست که به هر نوع مشاورهای عمل کنید. زیرا آنچه که برای کسب و کار دیگری مناسب به نظر میرسد، ممکن است لزوما برای شما مناسب نباشد.
  • تغییرات را به صورت عملی انجام دهید و به مشتریان، سازمان ها، رسانه ها و هر فرد یا تشکیلات دیگری که علاقه به شنیدن آن دارد اطلاع دهید. پایداری تنها یک تصمیم اخلاقی نیست، بلکه تصمیمی مهم و سود آور برای کسب و کار شماست. بیایید از سیاستهای سازگار با محیط زیست برای کسب و کار خود کمک گرفته تا نسبت به رقبای خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید.
  • فاطمه عابد